Těhotenská jóga


od 28.11. do 16.12. 2019

v pondělí 15:45 - 17:15

CENA: 4 lekce za 440,-

PŘIHLÁŠKY ZDE.

Snímek obrazovky 2019-10-09 v 16.40.06
1.Těhotenská jóga je zdravotně prospěšná jak mamince, tak dítěti
Začneme racionálně a uvědomíme si, že dny, kdy jóga byla výsadou Indů a několika evropských hippies, jsou sečteny.  Ne nadarmo se jóga dostala do širokého povědomí lidí a praktikuje ji dnes přes 300 miliónů osob. Ptáte se proč? Je dokázáno, že veškeré relaxační techniky, jako jóga a meditace, snižují potřebu běžné lékařské péče až o 43%! Těhotenská jóga výrazně snižuje rizika těhotenské deprese a úzkosti, rizika běžných těhotenských komplikací, potratů či předčasného porodu a (prováděna správně) je bezpečná i pro riziková těhotenství. Z těhotenské jógy však netěží jen matka, ale i dítě – je dokázáno, že váha novorozených dětí žen, které cvičí jógu, je o něco vyšší, což dává novorozencům solidní start do života. Další výzkumy např. tvrdí, že placenta žen cvičících jógu, se lépe vyvíjí, protože je lépe prokrvená. V podstatě neexistuje jiná tradiční, ani alternativní metoda, která má takový pozitivní dopad pro těhotnou ženu a dítě,  a to bez jakýchkoliv vedlejších účinků. Není to úžasné?

Snímek obrazovky 2019-10-09 v 16.36.21
2. Těhotenská jóga vytváří sebevědomou a uvědomělou rodičku 
Běžný život české ženy středního věku je hektický a stresující. Možná chodíte do fitka, na procházky, na pedikúru, nebo i meditujete? Blahopřeji vám, protože patříte k ženám, které si najdou čas samy na sebe. Už jste ale asi zaznamenaly, že těhotenství má ještě úplně jiný rozměr. Probíhá v nás tolik změn – jak fyzických, tak psychických, jsme náladové, úzkostlivé a možná nás neminou i nějaké další nepříjemnosti. Jóga nás dostane zpátky do středu. Dovolí nám důvěřovat svému vlastnímu tělu tím, že se ho naučíme ovládat a naslouchat mu. Dechové techniky, uklidňující relaxace, aktivace pánevního dna, zvyšování síly a flexibility nám, v tomto jedinečném období, umožní poznat naše vlastní tělo skrz naskrz a tím vybudovat sebedůvěru nejen k porodu a mateřství. Mám to potvrzeno

Snímek obrazovky 2019-10-09 v 16.38.36
3. Těhotenská jóga prohlubuje vztah s dítětem
Je báječné napojit se na tuto jedinečnou bytost už v těhotenství. Dnes už víme, že miminka v děloze slyší náš hlas, vnímají naše emoce a připravují se tak na život venku. Jóga nám k tomu dává ideální příležitost. Pokud budeme mít to štěstí, budujeme vztah s člověkem, který bude mít v celém našem životě nezastupitelnou roli. S někým, o koho budeme velkou část života pečovat, s někým, komu budeme vždycky oporou a s někým, kdo bude navždy v našem srdci. A to stojí za to.

Snímek obrazovky 2019-10-09 v 16.38.53
4. Těhotenská jóga jako přirozená příprava na porod a mateřství
Nejenže se díky jógovým technikám připravíte na porod z fyzického hlediska, protože budete umět vědomě uvolňovat své tělo, protože budete umět dýchat a naslouchat sobě a miminku, ale  navíc dostanete i neviditelnou psychickou a emocionální příručku, která vám pomůže přijmout veškeré situace, které vás potkají a vyrovnat se s nimi jednodušeji a s klidem. Tato vaše síla, důvěra a odolnost vám poslouží také na vaší cestě mateřství.


PRAVIDLA CVIČENÍ:
Vždy poslouchejte své tělo !
Nikdy necvičte do úplného vyčerpání !
Vyvyrujte se skákaní, rýchlým pohybům a pozor na sníženou stabilitu kloubu !
V 1. Trimestru buďte více opatrní, snižte intezitu tréninku přibližně na 70 %.
Dodržujte pitný režim a dbejte na pauzy mezi cviky!
Omezte či úplně vyřaďte cviky na břišní svaly a na vnitrobřišní tlak ( nejlepší jsou dechová cvičení ).
Zaměřte se na posilování horních končetin, deltových svalů, široký sval zádový, mezilopatkové svaly a hrudník.